مقالات

هارد مناسب در دوربین‌های مداربسته

[row]

[col span=”6″ span__sm=”12″]

بارها در نصب‌های مختلف همکارانم دیده‌ام که بعد از چند ماه، سیستم مداربسته با مشکل حافظه روبه‌رو شده و هارد سوخته است. در بیشتر مواقع، علت سوختن هارد استفاده از هارد نامناسب و هارد مخصوص کامپیوتر بوده است.

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[ux_image id=”1987″]

[/col]

[/row]

 

شکل ظاهری هاردهای مورداستفاده در کامپیوتر و دوربین مداربسته، حتی درگاه‌های تغذیه و کابل sata آن‌ها کاملاً یکسان است؛ اما تفاوتی بسیار مهم بین هارد مناسب دوربین مداربسته و هارد کامپیوتر وجود دارد. هارد‌های کامپیوتر برای استفاده در شش روز هفته و روزی ده ساعت کار تولید شده‌اند. همچنین اولویت اول در هاردهای کامپیوتر، سرعت نقل‌وانتقال اطلاعات و فایل‌هاست؛ اما در سیستم مداربسته، هارد هفت روز هفته و بیست‌وچهارساعته در حال کارکردن و سیستم مشغول خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد است. ضمن اینکه سرعت خواندن و نوشتن (Read & Write) اهمیت چندانی ندارد؛ به این دلیل است که اگر هارد کامپیوتر (Desktop HDD) را در DVR استفاده کنیم، هاردمان خیلی زودتر دچار مشکل می‌شود و متأسفانه افرادی که حرفه‌ای نیستند به این موضوع دقت نمی‌کنند و چون هارد‌های کامپیوتر قیمت کمتری دارند، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

شرکت‌های تولیدکنندۀ هارددیسک در دنیا، با درنظرگرفتن این امکان، یعنی خواندن و نوشتن بیست‌وچهارساعته روی هارد، هارد‌های مخصوصی برای سیستم‌های امنیتی تولید کرده‌اند. در حال حاضر دو شرکت وسترن‌دیجیتال (Western Digital-WD) و سیگیت (Seagate)، در بازار هاردهایی با این خصوصیات عرضه کرده‌اند. سری purple از شرکت وسترن‌دیجیتال که در بازار به «هارد بنفش» معروف است و سریSurveillance از شرکت سیگیت، هاردهایی مناسب برای دوربین‌های مداربسته هستند.

author-avatar

درباره redfazmetradmin

سید محسن شرفی هستم. لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم. و به موضوع سیستم‌های امنیتی و الکترونیک بسیار علاقمندم. امیدوارم با مطالبی که می‌نویسم به علاقمندان این حوزه کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید