مقالات

کنترل منو OSD دوربین از راه دور

 

کنترل منو OSD دوربین از راه دور

گاهی در یک پروژه دوربینی را در ارتفاع زیاد یا جایی با دسترسی سخت نصب کرده‌ایم و (کنترل منو OSD دوربین از راه دور)در زمان مشاهده تصویر آن دوربین می‌بینیم تصویر مطلوبی ندارد و باید از طریق منو OSD پارامتر‌های تصویر مثل brightness و … را تغییر دهیم. اینجاست که اگر دانش کافی نداشته باشیم ممکن است آرزو کنیم ای کاش هیچ‌وقت کار نصب دوربین‌مداربسته را به عنوان شغل انتخاب نمی‌کردیم!

اما در این مقاله راهکاری را یاد می‌گیرید که باعث می‌شود زندگی شیرین شود و از کارمان لذت ببریم.

اگر نمی‌دانید OSD چیست پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید(معرفی منو OSD)

سوال۱ :

آیا می‌شود تنظیمات منو دوربین‌های دارای OSD را از طریق DVR انجام داد؟

پاسخ:

خیر! در منو دستگاه‌های DVR، برای تغییر در پارامترهای تصویر تنظیماتی وجود دارد. دوربین‌ها OSDدار باشند یا نباشد، این تنظیماتی است که در سمت DVR روی تصویر ارسال شده اعمال می‌شود. پس اگر دوربین خودش دارای منو OSD است چه بهتر که تصویر از سمت دوربین اصلاح شود.

‌سوال۲:

آیا تنظیمات OSD را می‌شود از راه دور ودر انتهای مسیر کابل‌کشی انجام داد؟ اگر می‌شود چگونه؟

پاسخ:

بله، از طریق فن‌آوری UTC(Up The Coax)

UTC چیست؟

کنترل منو OSD دوربین از راه دور: “UTC” نام اختصاری Up The Coax، فناوری جدیدی است که در سیستم نظارت تصویری آنالوگ استفاده شده است. UTC به کاربر اجازه می‌دهد از راه دور OSD دوربین را با دستگاه UTC تنظیم کند.

دستگاه UTC

رکنترل منو OSD دوربین از راه دور: روی UTC دقیقا مشابه کلید OSD یک کلید 4 جهته قرار دارد که مرکز آن برای انتخاب کردن(کلیدenter) گزینه‌ها است.

دستگاه UTC یک سوکت BNC دو طرفه دارد. یعنی از یک طرف کابلی که از سمت دوربین آمده به این دستگاه وصل می‌شود از طرف دیگر این دستگاه را به DVR متصل می‌کنیم تا تصویر دوربین را برای مشاهده نتیجه تغییرات انجام شده ببینیم.

UTC با دو عدد باتری قلمی تغذیه می‌شود.

author-avatar

درباره redfazmetradmin

سید محسن شرفی هستم. لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم. و به موضوع سیستم‌های امنیتی و الکترونیک بسیار علاقمندم. امیدوارم با مطالبی که می‌نویسم به علاقمندان این حوزه کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید